fredag 28 november 2008

joo

så tanken var att lägga upp en bild på min fina knäck som jag skulle ha gjort ikväll. förvisso har jag gjort knäck, för första gången idag, men blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. trodde att knäcken skulle stelna till eller nåt sånt, när den var i grytan men icke.. efter ett långt långt tag så blev knäcken riktigt mörk och började lukta bränt. gjorde vattentestet och det var då jag förstod, man ska alltså ta av knäcken långt tidigare, innan den bränns vid. så det var bara och slänga, inte det lättaste det heller, en massa varmt vatten och våld brukar funka på det mesta. men jag är på't imorgon igen. då ska det bli knäck av. banne mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kan inte bli sämre än mitt försök förra året i alla fall! vit sirap istället för vanlig, vilket ledde till en aptitretande gråaktig färg, att jag dessutom missat att köpa mandlar och fick ta det jag hade hemma, salta jordnötter, istället gjorde inte saken bättre, icke heller att jag glömde/var för lat för att dela nötterna.... oops is all i say.. men men nån gång fixar vi det! fortsätt blogga darling, sååå roligt att läsa! kramar koko

linneros sa...

hahaha! kan bara hända en människa!